6. jul. 2008

Billeder fra et brag af en fest

I morges da jeg var ude at gå morgenhundeluftetur kl. 5.00 - JEPS! klokken 5.00 en søndag morgen ! - mødte jeg en masse mennesker, der så meget trætte og ikke helt appelsinfri ud. Jeg undrede mig lidt over, at de ikke holdt lidt længere ud, så de kunne få de 27 kanonsalutter med, som ville være at se, høre og lugte kl. 6.30, men måske var deres hoveder ikke lige til den slags.



Og nu kommer det pinlige .... kl. 5.15 i morges troede jeg, at jeg hørte en kvinde i nød, så jeg spænede op ad trapperne og ehh, så fandt jeg godt nok også en kvinde og en mand, men kvinden var ikke i nød ... slet ikke i nød ... nærmest omvendt ....Hmmm, jeg tror, at der bliver et fødselsboom i Fredericia om ca. 9 måneder .... Ehhh og øhhh og nå. Ja, det er altså ikke den slags oplevelser, jeg plejer at få på mine tidlige morgenhundelufteture. Kort fortalt, så tog jeg ingen billeder af den episode.


Vi har de sidste dage drønet fra Østerstrand til Madsby Legepark til den 3. internationale blomsterkonkurrence og til 6. Juli festlighederne. En stor del af lørdagen var det så varmt, at det eneste fornuftige sted at opholde sig, var ved Østerstrand. Så det gjorde vi og på denne måde



 Søndag var vi lige igen, igen, igen i Madsby Legepark, for det er efterhånden blevet sådan, at når vi får besøg af en udenbys børnefamilie, så kan børnene overhovedet ikke forstå, at man kan være i Fredericia uden at besøge Legeparken.


Der var rigtig mange i Madsby Legepark i dag, hvor det var en smule overskyet. perfekt vejr til en sådan tur.


 Den 3. internationale blomsterkonkurrence var et helt fantastisk syn og det er meget svært at vælge blandt billederne af de ca. 30 blomsterdekorationer.


Konkurrencedeltagerne kommer fra hele verden.


De tre billeder jeg har valgt er mere et udtryk for mine og min søns fotografevner end et udtryk for, hvilke dokorationer jeg finder bedst.


Jeg er glad for, at jeg ikke er dommer i denne konkurrence, for det er næsten umuligt at vælge nogen ud, der er bedre end de andre.





 Ja, altså, jeg kunne ikke lade være.


I morges kl. 5.30 mødte jeg Fredericia Dagblads fotograf Peter Honoré IGEN. Den mand er da også alle vegne :-)


Men nu havde jeg jo taget et billede af ham i Madsby legepark, så vi passerede bare hinanden med et godmorgen og et venligt smil.


Men på min vej rundt i byen, stødte jeg så ind i billedet til venstre, og bilen havde jeg da endnu ikke foreviget. Det er hermed gjort :-)


Helt umuligt føles det at skulle vælge mellem de i hundredvis af billeder, vi har taget af festlighederne. Vil du gerne se flere, end der er her, så giv lyd fra dig. Nyd billederne og imens du kigger, så vil jeg og min søn takke for 3 forrygende dage. Sådan her så det ud, da vi ankom til Prinsens Port på Landsoldat-pladsen i morges kl. ca. 6.00









Vi glæder os allerede til næste år :-)


OBS Har du taget nogle billeder af 6. julifesten, som du gerne vil dele med os andre, så smid et link i kommentarerne herunder

Ingen kommentarer: