20. aug. 2007

JuBiiii!! Vi lever i et fejlfrit land!!


Standardsætningerne i Danmark - ligefra chefredaktører og til statsminiteren og over til os bloggere, for slet ikke at tale om lægerne og politiet, er:

"Der er intet at komme efter"
"Kritikken er forkert og helt uberettiget"
"Hvis du ikke er med mig, så er du imod mig"
"Hvis du ikke er med os, så er du med terroristerne"
"Man vil altid kun være ansvarlig for ens egne handlinger. Medansvar er noget de venstreorienterede idioter har fundet på"
"Kritikkerne er inhabile. De tager fejl."
"Kritikerne har misforstået, fordi de ikke forstår os"
"Jeg har ret. Hvis du ikke mener som mig, så er du dum"
"Der er fejl i rapporten. Derfor kan jeg ikke bruge kritikken til noget"
"Har du endnu ikke dannet dig en mening ??? Sig´ mig, er du holdningsløs eller evner du bare ikke at tage en beslutning?"
"DET ER IKKE MIN SKYLD. IKKE MIT ANSVAR og da slet ikke mit medansvar. Det er altsammen DIN egen skyld"

Alle vore klageinstanser afspejler denne overordnede idé om, at vi er et fejlfrit land, hvorfor vi kun har disse klageinstanser, som en slags pynt, der skal få omverdenen til at tro, vi skam er et land, der gerne vil lære af vore fejl.

Men vi er ikke et land, som gerne vil lære af vore fejl.
For vi mener ikke, at vi har nogen fejl!

Hvis vi endelig erkender en fejl, så er det når vi har fundet ÈN syndebuk, for vi evner nemlig ikke, at se på de komplekse årsager til problemerne. Kun evner vi at se på symptomet. Er der flere symtomer, så evner vi ikke at få øje på den røde tråd.

Men vi er et land med meninger! Hold da helt kæft vi har meninger: 2

FOR eller IMOD.

De der ikke enten er FOR eller IMOD en ting, betragtes som uvidende stakler, der ikke evner at tage en beslutning. Ofte er disse stakler højtuddannede akademikere. Ordet akademiker er derfor nærmest et skældsord i Danmark.

Derfor bliver vi til et land, hvor 30 års erfaring betyder ét års erfaring + 29 års gentagelse.

Og ved du hvad?

Når man ikke vil lære af sine fejl, så bruger man al sin energi på at dumme sig igen og igen og igen.

Mens de, der lærer af deres fejl, kan overhale os uden overhovedet at anstrenge sig den mindste smule.

Den holder ikke Danmark! Ikke en meter!

P.S. Jeg vil til at tage mig sammen, og huske at få både FOR og IMOD argumenterne med i mine blogindlæg. Hvad vil du gøre?

Ingen kommentarer: